Sigurnost u prometu

S lošim vidom čak 120.000 vozača?!

Testiranje vida

Ove je godine u ispitivanju bio stavljen naglasak na vožnju noću. Čak 58% ispitanih vozača izjavilo je da ima problem s vožnjom noću. U skupini vozača starijih od 40 godina taj se postotak penje na 70%. Koliki je to problem za prometnu sigurnost - ne treba posebno naglašavati.

Bez dobroga vida nema sigurne vožnje. ISTAT/ACI istraživanje provedeno 2008. godine u Italiji pokazalo je da čak 59,13% svih prometnih nezgoda ima za uzrok loš vid. Istraživanje provedeno u Melbourneu 2007. godine pokazalo je da su najsigurnija bijela vozila, koja sudjeluju u 12% manje prometnih nezgoda od crnih. Podaci iz Velike Britanije za 2010. godinu pokazuju da je više od 2000 prometnih nezgoda imalo za uzrok isključivo neadekvatan vid, što je rezultiralo štetom od 33 milijuna funti te s 3000 ozlijeđenih.  Pitanje je jesmo li učinili sve da utjecaj lošeg vida u prometu svedemo na minimum?

Tek četvrtina savjesnih vlasnika vozila

Anketa: održavanje automobila

Prema rezultatima naše ankete, čini se da bismo automobilima koje vozimo trebali poklanjati malo više vremena i time prevenirati kvarove. Zabrinjava velik broj onih koji ne kontroliraju često tlak u gumama i razinu rashladne tekućine.

Vremena kad su se automobili popravljali u vlastitom dvorištu ili na kakvom kvartovskom parkiralištu odavno su iza nas. Entuzijasti će se i danas uhvatiti u koštac s kojekakvim kvarovima, no većina vozača je potpuno odustala od prečestog otvaranja poklopca motora i zavlačenja pod automobil. Servisni intervali su sve dulji, automobili složeniji, popravlja se računalom umjesto alatom, a kod nekih modela su i nekad prozaični poslovi poput izmjene pregorjele žaruljice u faru postali nemoguća misija. Senzori nam očitavaju razinu ulja, mjere tlak u gumama i upozoravaju na različite nepravil-nosti. Faktor vozač iz jednadžbe održavanja polako nestaje. Nije preostalo puno toga što možemo učiniti. I baš zato bismo trebali to činiti! 

Testovi

Cybex Juno 2-Fix bez premca

Test dječjih autosjedalica

Hrvatski autoklub i njegovi partneri objavili su najnoviji test dječjih autosjedalica u kojem je ispitana kvaliteta 15 proizvoda svih skupina težine. Pobjednik testa s maksimalnom ukupnom ocjenom postala je sjedalica Cybex Juno 2-Fix.

Prometne nezgode jedan su od glavnih uzroka smrti djece do 14 godina. Procjenjuje se da bi čak 70 posto djece preživjelo ili smanjilo težinu i ozbiljnost svojih ozljeda kada bi tijekom nesreće bilo pravilno vezano u dječjoj autosjedalici. Nažalost, prometne nesreće mogu se dogoditi svakome i u svakom trenutku, čak i tijekom odlaska do najbliže trgovine ili škole. Korištenje primjerene autosjedalice upravo je iz toga razloga i propisano Zakonom o sigurnosti prometa na cestama koji navodi kako vozač motornog vozila može prevoziti dijete mlađe od 5 godina samo na stražnjim sjedalima, i to u posebnoj sigurnosnoj sjedalici koja je za vozilo pričvršćena sigurnosnim pojasom vozila ili posebnim kopčama u vozilu.

Život na visokoj nozi

Toyota RAV4 2,0 D-4D Limited, Fiat Freemont 2,0 JTDm Urban i Ford Kuga 2,0 TDCI Titanium

Mora li SUV imati pogon na sva četiri kotača? Ne mora nužno, jer pogon na prednje kotače ne isključuje većinu prednosti ovakvih vozila. Kuga, RAV4 i Freemont u svojim skromnijim izdanjima dobro se snalaze i ovako.

Mnogo se toga promijenilo od vremena kada su cestama do-minirali klasični terenci. Takva vozila danas malo tko kupuje jer njihova grubost utječe na komfor, a i na asfaltu više ne mogu ponuditi vozne osobine koje bi bile na razini nekog uvriježenog prosjeka.

Moćna američka ikona

Jeep Grand Cherokee

S redizajniranim Jeepovim SUV-om dolaze i nova napredna tehnološka rješenja te odličan novi ZF-ov osamstupanjski automatski mjenjač.

Fiat s predstavljanjem prvog velikog redizajna modela Jeep Grand Cherokee očekuje i odlične prodajne rezultate na na. Aduti za to su mu mnogobrojni - od cijene u odnosu na konkurente pa do sasvim novih značajki koje donose predstavljeni modeli. Predstavljeni motori su sada lakši i opremljeni s novim ZF-ovim osamstupanjskim automatskim mjenjačem te donose značajna poboljšanja u snazi motora i okretnog momenta, kao i do smanjenja potrošnje goriva i emisija CO2.

Ljepota ima cijenu

Volvo V40 Cross Country D4 A Summum

Sjedeći u Volvu čovjek se doista osjeća uzvišeno, barem to vrijedi za istinske automobilske fanove. Lijepo dizajnirani kokpit mogao bi poslužiti kao primjer mnogima kako s mnogo estetike iskoristiti malen prostor. A tu je još i svijest da sjedite u automobilu koji i izvana izgleda odlično, blago podignut od tla, s ukrasima koji sugeriraju da je riječ o terenskom automobilu. Ova verzija Volva V40 imala je pogon na prednje kotače pa se može zaključiti da je riječ o lijepoj šminki na koju će mnogi nasjesti i neće se prevariti, osobito ako imaju novca jer Cross Country nije jeftin automobil.

Klasična japanska rješenja

Mitsubishi Space Star 1,2 Invite AS&G

Čini se kao da posljednje dizajnerske smjernice ne tangiraju osobito Mitsubishijeve dizajnere jer Space Star se doima poput prilično konzervativnog automobila. Nema tu europske kićenosti i vizualnog panela koji bi odmah natjerao kupca da pohita u prodajni salon. Zato se Space Star pokušava orijentirati na neke druge vrline koje bi mogle biti važnije studioznijim kupcima automobila.

Testovi - Dacia Dokker

Za male i velike

Dacia Dokker 1,5 dCi Laureate

Renault s Dacijom čini vrlo jednostavne, ali učinkovite strateške korake. Naime, Dokker je, kao i većina drugih modela, prilika za sve one koji žele klasu veće vozilo, a ne namjeravaju platiti previše. Tako se Dokker može mjeriti s Kangoom ili Berlingom, a cijenom je ispod njih.

Testovi - Škoda Rapid

Povratak korijenima

Škoda Rapid Spaceback

Novi automobil češkog proizvođača karakterizira jednostavnost uporabe i dizajna, ali i već tradicionalno odlična ponuda prostora.

Ako Rapid djeluje poput povratka Škodinoj jednostavnosti prije nego što je njome za-gospodario Volkswagenov koncern, Rapid Spaceback ili hatchback verzija ove limuzine samo nastavlja u tom tonu. S jednom bitnom razlikom, kvaliteta je i dalje VW-ova. Između Octavije i Fabije Škoda je stvorila još jednu klasu pa će već za mnoge Rapid biti pravi obiteljski automobil. Osobito uzme li se u obzir činjenica da je iza zadnjeg reda sjedala veliki prtljažnik obujma 415 litara ili da na svim sjedalima ima dovoljno prostora.

Revija HAK

Revija 221 - listopad 2013.

Revija 221 - listopad 2013.

Reviju HAK možete preuzeti nakon prijave na članski portal Moj HAK