Sigurnost u prometu

Žmigavac, što je to?

Terensko istraživanje: pokazivači smjera

Naše praćenje prometa u Grazu, Mariboru i Zagrebu pokazalo je da smo, što se vozačke kulture tiče, ipak u zaostatku. Pokazivače smjera uključujemo rjeđe nego Austrijanci, a i Slovenci. Razlika nije dramatična, ali poruka bi trebala biti jasna - poštujte propise, prije svega zbog sigurnosti.

Upišete li u internetsku tražilicu termin “indicators”, što je samo jedan od naziva za pokazivače smjera na Engleskom jeziku, pronaći ćete zapanjujući broj stranica koje se bave problematikom njihova nekorištenja, i to najčešće kroz živopisne rasprave na različitim forumima. Postoji čak i stranica naziva Use your indicators čiji autor na ironičan način opisuje pokazivače smjera, gdje se nalaze, kako rade te kako i kada ih koristiti.

Testiranja

U usporedbi s drugima smo skupi

Javni prijevoz vs. Automobil

Cijene tramvajskog i autobusnog prijevoza u Hrvatskoj su precijenjene, osobito uzme li se u obzir i razina usluge. Iz usporedbe s europskim metropolama proizlazi kako bi realna cijena karte javnog prijevoza u hrvatskim gradovima trebala biti niž.

Kriza i recesija drmaju Hrvatskom već nekoliko godina i očito je kako se sve teže živi. Kupovna moć građana pada, zaposleni-ma plaće ili padaju ili stagniraju, a cijene baš svega rastu. Ni gorivo nije pošteđeno. Nedavna liberalizacija tržišta goriva naſtnim kompanijama otvorila je širom ruke da sami formiraju cijene prema vlastitom nahođenju, a one su tu mogućnost objeručke prihvatile i od tada bilježimo konstantan rast cijena goriva.

Testovi

Tri interpretacije prostora

Honda Civic Tourer 1,6 i-DTEC, Kia cee’d Sportswagon 1,6 CRDi i Škoda Octavia Combi 1,6 TDI

Karavani i različite filozofije. Dok se Honda pouzdaje u sjajan motor i nesvakidašnji dizajn, Škoda igra na ukupnu ponudu prostora, a Kia na cijenu i generalnu solidnost.

Davno su prošla vremena kad su karavani izgledali nez-grapno i bili izbor samo za ograničenu publiku. Danas su karavani vizualno atraktivni i nadasve korisni. Čak se i donedavno sportski orijentirana Honda ubacila u taj vrijedan obiteljski i poslovni sektor s novim Civicom. Hondi smo suprotstavili jednu trajnu vrijednost, Škodu Octaviju Combi koja u trećoj iteraciji i dalje produbljuje ideju o prostranom automobilu, te Kiju cee’d Sportswagon, jedno od vozila koja su praktički došla niotkuda i napravila odličan posao.

Drugačiji od drugih

Citroën C3 VTi 82 Medveščak

Prošireno vjetrobransko staklo i drugačiji koncept dizajna dovoljni su da Citroen C3 u moru malih gradskih automobila izgleda drugačije.
U tako kompetitivnoj klasi nije loše krenuti svojim putem. Blago redizajnirani model može se i vizualno nositi s konkurentima, a najnovija tehnologija pomoći će mu i da tu ide u korak.

Društvene teme

Uvijek smo tu kad treba

HAK sanirao posljedice poplave u Gunji i okolici

Brojna vozila koja su stradala u poplavi ostala su u kvaru i nisu u ovom trenutku prioritet svojim vlasnicima. Akcijom HAK-a i udruženih autoklubova uklonjena su s javnih površina kako bi  proces normalizacije i povratka tekao što brže.

Da ste početkom Svibnja upitali građane Hrvatske za Cvelferiju, Gunju, Strošince ili Rajevo selo, većina bi imala problema s lociranjem ovih zemljopisnih pojmova. Nažalost, pucanje nasipa i zastrašujuća, podivljala Sava doveli su ih nekoliko dana poslije do naslovnica i udarnih televizijskih termina. Vodena bujica je odnijela tri života, u nepoznato i neimaštinu potjerala više od 17.600 ljudi, a za sobom ostavila pustoš.

Velika pomoć stradalim područjima

Autoklubovi

Osim HAK-a, poplavljenim područjima u Hrvatskoj novčano, donacijom robe, hranom higijenskim potrepštinama pomogli su i udruženi autoklubovi.

Brojni Autoklubovi uključili su se u humanitarni projekt pomoći područjima u Hrvatskoj stradalima u poplavama. Pomagali su na razne načine, a najčešće novčanim donacijama ili kupnjom potrepština. Spomenimo tako AK Rijeka, AK Varaždin, AK Pula Rovinj, AK Split, AMK Križevci, AMK Slavonac, AK Vinkovci, AK Pazin, AK Velika Gorica, AK Dugo Selo i AK Poreč koji su donirali značajne novčane iznose.

Koji si automobil možete priuštiti?

Koji si automobil možete priuštiti?

Što nam govori pravilo 20/4/10? Prema njemu, želite li zadržati finacijsku slobodu, učešće pri kupnji automobila mora iznositi najmanje 20% njegove vrijednosti, vrijeme trajanja leasinga ili kredita najviše 4 godine, a osnovni troškovi posjedovanja automobila moraju biti manji od 10% ukupnih mjesečnih primanja.

Postoji puno internetskih stranica, što na Engleskom, što na Njemačkom jeziku, čiji autori savjetima i različitim kalkulatorima nastoje pomoći svojim posjetiteljima odgovoriti na pitanje:  “Koji automobil si realno mogu priuštiti?”. To je civilizacijama zapadnije od naše sasvim uobičajeno pitanje.

Testovi - Volkswagen Golf

Velika partija Golfa

Volkswagen Golf Sportsvan 1,6 TDI

Ime Sportsvan s jedne strane sugerira da je ovdje riječ o vozilu koje ima mnogo prostora, a koje nije izgubilo ništa od sportskih osobina predloška na kojem je nastalo, odnosno Golfa.

O tome ima li u Golfu dovoljno prostora, možete raspravljati iz raznih perspektiva. Ovisi o tome koliko osoba prevozite, koliko vam prtljažnika treba, koliko često idete na daleka putovanja... U Golfu je mjesta koliko i u svakom drugom prosječnom kompaktu, pa ako se ikad osjetite skučeno, Volkswagen je pripremio rješenje i za to - a zove se Golf Sportsvan.

Testovi - Nissan Qashqai

Zvuci tišine

Nissan Qashqai 1,2 DIG-T Acenta

S novim Qashqaijem Nissan se oslanja na provjereni koncept vozila koje ujedinjuje osobine SUV-a i kompakta. To bi, međutim, bilo sve što veže stari i novi model. Sve ostalo je na bitno višem nivou. Tako je redukcija buke gotovo savršena (na autocesti na 140 km/h u Qashqaiju se ne čuje ništa), automobil odlično amortizira rupe na kolniku i mnogo je rafiniraniji nego prethodnik.

Testovi - Škoda Yeti

Provjerena vrijednost

Škoda Yeti 1,6 TDI Ambition GreenLine

S redizajnom Škode Yeti nije se mnogo toga promijenilo - rekli bismo i s razlogom. Naime, ovaj crossover ima samu jednu manji nedostatak, a njega redizajn ne može promijeniti. Unatoč kliznoj stražnjoj klupi koja omogućuje da povećavate prostor straga ili prtljažnik, mjesta u Yetiju je manje nego u nekim drugim kompaktnim crossoverima.

Revija HAK

Revija 229 - srpanj 2014.

Revija 229 - srpanj 2014.

Reviju HAK možete preuzeti nakon prijave na članski portal Moj HAK