Sigurnost u prometu

O alkoholu, odgovornosti za nesreće, oštećenjima automobila...

Sudska praksa i promet

Ovi korisni primjeri s hrvatskih sudova pokazuju da neke stvari ne treba uzimati zdravo za gotovo, odnosno da često jesmo u pravu premda mislimo da nismo. Ipak, savjetujemo vam da se pridržavate prometnih propisa pa nećete morati testirati hrvatsko pravosuđe.

Prometne nesreće najneželjenija su posljedica sudjelovanja u prometu. Njihovo postojanje ne može se, međutim, ni banalizirati ni negirati. Svaka priča ima svoju tamnu stranu, ma koliko šutjeli o njoj. Tamna strana prometnih priča su upravo prometne nesreće. Vezano uz odgovornost za prometne nesreće, vrlo često se miješaju jabuke i kruške. 

Kreće EuroRAP-ovo snimanje rizične ceste

Jadranska magistrala pod povećalom

Hrvatski autoklub i Fakultet prometnih znanosti pokrenuli su izradu snimke Jadranske magistrale po međunarodno priznatom programu koji se provodi u brojnim državama. Cilj je povećanje sigurnosti.

Hrvatski Autoklub i Fakultet Prometnih znanosti sveučilišta u Zagrebu potpisali su 28. listopada u Opatiji ugovor o izradi digitalne videosnimke Jadranske turističke ceste - Državne ceste D8. Ugovor su potpisali Zvonko Šmuk, glavni tajnik HAK-a, i prof. dr. sc. Ernest Bazjanec, prodekan za poslovanje FPZ-a, u prisutnosti Veselina Biševca, pomoćnika ministra pomorstva, prometa i infrastrukture, Slavice Grđan, članice Uprave Autoceste Rijeka-Zagreb d.d., Josipa Škorića, direktora Sektora za održavanje i promet u Hrvatskim cestama, Borisa Skeledžića i prof. dr. sc. Hrvoja Baričevića, predsjednika i člana Županijskog savjeta za sigurnost prometa Primorsko-goranske županije.

Testovi

Mnogo više od gradskih automobila

Renault Clio 1,5 dCi, Volkswagen Polo 1,4 TDI i Nissan Note 1,5 dCi

Unatoč tome što Note i Clio dolaze iz savezništva Nissana i Renaulta, francuski je mali gradski automobil dinamički bliži Polu, a Japanac se prije svega formira kao prostraniji obiteljski automobil.

Mali gradski automobili su u nas mnogo više od onoga što im naziv klase govori - malih gradskih automobila. Naime, mnogima su oni i jedini automo-bili u obitelji, vozila s kojima idu na dulja putovanja i koriste ih za prijevoz većih količina tereta. Dobra vijest je da su, u odnosu na desetljeće prije, ti mali automobili sve samo ne mali, jer su narasli po pola metra u dužinu, a zbog njhove rafiniranosti možete ih koristiti i za ozbiljnije zadatke.

Napredak je očigledan

Toyota Aygo 1,0 VVT-i X-clusiv

Druga generacija Ayga, nastala u Toyotinoj koprodukciji s Citroenom i Peugeotom, ipak je mnogo uvjerljiviji automobil nego što je to bio prethodnik. Naime, Prvi Aygo je bio zanimljiv gradski automobil, ali u vožnji nije bio osobito uvjerljiv. Treba to pripisati kratkom međuosovinskom razmaku zbog kojega ni većina njegovih konkurenata nije bila osobito uspješna.

Društvene teme

Sa sredstvima EU lakše do ambicioznih ciljeva

Prijedlog strategije prometa do 2030. godine

Strategija je od vitalne važnosti jer bez nje ni jedan projekt, kao ni primjerice Pelješki most, ne bi mogla sufinancirati Europska unija, a iz europskih fondova za tu namjenu Hrvatska na pladnju ima milijardu i 300 milijuna eura, plus dodatnih 456 milijuna eura na koje može računati u sljedeće četiri godine.

Hrvatska bi uskoro trebala dobiti strategiju prometnog razvoja do 2030. godine. Dokument je stajao 331.000 eura, u javnu raspravu je pušten 1. srpnja, Vlada ga je potvrdila 30. listopada, a Hrvatski sabor bi ga trebao usvojiti ove jeseni. No treba reći kako je ovo zasad nepotpuna Strategija jer joj nedostaju najbitnije stvari - konkretni podaci o kretanju putnika i roba na našim cestama, željeznicama, kroz zračni, morski i riječni promet. 

Do vlasnika starijih vozila teško je doći

Opozivi vozila i hrvatska iskustva

Pozicija u kojoj se mi nalazimo ne ide nikome u korist, a ponajmanje vlasnicima starijih, rabljenih vozila do kojih sporo ili uopće ne dolaze informacije o nedostacima koje je potrebno što prije otkloniti. Rješenje treba tražiti u izmjeni ili dopuni Zakona o zaštiti osobnih podataka kojim bi trebalo propisati mogućnost ustupanja podataka o trenutačnim vlasnicima vozila u slučajevima opoziva koje Ministarstvo gospodarstva ocijeni kao stvarnu opasnost za sigurnost potrošača.

U velikoserijskoj proizvodnji, kakva je ona automobila, proizvođači svjesno prihvaćaju rizik da će neki propusti u proizvodnom procesu i kontroli kvalitete izaći na vidjelo tek tijekom uporabe automobila. To je cijena konkurentnosti i profitabilnosti.

Hrabri kovači vlastite sudbine

Samozapošljavanje

Goran, Maja i Violeta nakon gubitka posla nisu očajavali, nego su sudbinu uzeli u vlastite ruke. Uz pomoć djelatnika Hrvatskog zavoda za zapošljavanje napisali su kvalitetan plan, dobili određena novčana sredstva i zaplovili privatničkim vodama.

Poput 300.000 ostalih nezaposlenih, i našim sugovornicima se u jednome trenutku svijet srušio na glavu.Nakon godina i godina radnoga staža postali su tehnološki višak te u život, silom prilika, unijeli neželjeni duh straha i neizvjesnosti. Međutim, Goran, Maja i Violeta nisu očajavali, nego su sudbinu uzeli u vlastite ruke. Uz pomoć djelatnika Hrvatskog zavoda za zapošljavanje napisali su kvalitetan plan, dobili određena novčana sredstva i hrabro zaplovili privatničkim vodama.

Dvostruka mjerila u ljudskoj patnji

Problemi izbjeglica

Tovarničani su se već naučili na strane privremene goste koji u blizini njihova mjesta kroz polja noću prelaze granicu na putu prema zapadnoj Europi. Ranih 2000.-ih bili su to najčešće Rumunji, Bugari i Albanci, a zadnjih godina Afganistanci i Sirijci.

Pretposljednja nedjelja u listopadu u Tovarniku, malome mjestu na rubu Slavonije, bila je sunčana, kasnoljetna, ugodne temperature i vrlo tiha. Ulicama je rijetko tko prolazio, tek je ponešto ljudi sjedilo na terasama nekolicine kafića u mjestu. Došli smo u Tovarnik da bismo provjerili kako idu planovi s otvaranjem tranzitnog centra za strance.

Umjesto kina dječje predstave

Kako pomiriti karijeru i obiteljske obveze

Za djecu, što se posla tiče, nikad nije vrijeme, a zapravo je uvijek vrijeme. Ako čekamo pravo vrijeme kako ga mi zamišljamo, ono nikad neće doći jer posla uvijek ima - kaže psihologinja, poduzetnica, supruga i majka dvojice sinova Dijana Kobas Dešković.

Živimo u teškim vremenima, iako se kaže da su vremena uvijek bila teška. Ipak, danas je sve više ljudi bez posla i egzistencije, a oni koji rade i imaju sreću primati plaću dovoljnu za život moraju s velikom mukom usklađivati posao i privatni život. Poslodavci traže od radnika da maksimalno “iscijedi” svoje fizičke i mentalne kapacitete, a kako onda obaviti sve kućanske poslove, brinuti se o bračnom drugu i djeci, roditeljima koji su sve stariji i nemoćniji? I uz to se još odmoriti, zadovoljiti potrebe za rekreacijom, kulturom, druženjem... Pa iako je teško i muškarcima i ženama, potonje još obično imaju veći udio u obiteljskim obvezama. Zato im je pravo umijeće dati od sebe maksimum kao radnica, supruga i majka.

Zagreb među pristupačnijima

Eurotest: Turističke košarice

Jedan od razloga sve veće popularnosti Zagreba među turistima treba tražiti i u činjenici da je jedan od najjeftinijih europskih gradova po kriteriju turističke košarice.

Prilikom turističkog posjeta bilo kojem europskom gradu potrebno je, osim planiranja troškova putovanja i smještaja, računati na sve one popratne troškove koji vas očekuju tijekom obilaska i upoznavanja s gradom. Dapače, troškovi dolaska i smještaja mogu se točno izračunati, dok su usputni troškovi u većini slučajeva nepoznati.

Gastronomija

Vrijeme je bundeva

Gastronomija

Odlična juha i njoki primjeri su kako je moguće iskoristiti bundevu koja je sve prisutnija u našim kuhinjama. Ova zdrava namirnica je i iznimno ukusna.

Intervjui

Najznačajnije su uloge s kojima sam bio najnezadovoljniji

Sreten Mokrović, glumac

One su me tjerale na razmišljanje o glumi, o kazalištu uopće, na glumačko istraživanje, upućivale na raznu literaturu - kaže član ansambla Zagrebačkog kazališta mladih Sreten Mokrović.

Sjajni glumac Sreten Mokrović u svojoj je dosadašnjoj glumačkoj karijeri odigrao bezbroj najrazličitijih kazališnih, televizijskih i filmskih uloga, a njima je nedavno dodao i prvu, recimo to tako, web ulogu.

Ostalo - Pravni savjeti

Nepotrebni problemi

Pravni savjeti

Što, naime, reći čovjeku koji je prodao auto na punomoć te sad zbog toga ima tisuću problema i nesane noći koje mu razaraju i dnevno djelovanje. Vozilo tako može ići iz ruke u ruku i vi mu ne možete pratiti trag.

Pomoć za “vađenje” iz situacije u koju se upalo vlastitom nepromišljenošću ili glupošću traži se kao za inat tek kad voda dođe do grla! Što, naime, reći čovjeku koji je prodao auto na punomoć te sad zbog toga ima tisuću problema i nesane noći koje mu razaraju  i dnevno djelovanje?

Testovi - Škoda Octavia

Igrač za sve utakmice

Škoda Octavia 2,0 TDI RS DSG

U bilo kojem izdanju Škodi Octaviji teško je naći ozbiljniju zamjerku, a ova RS verzija čini se kandidatom za najatraktivniji paket. S jedne strane, dobivate veliku kompaktnu limuzinu s golemim prostorom u kabini i prtljažniku (peta vrata za još bolju iskoristivost), a s druge besprijekoran vozački paket koji uključuje tvrđi ovjes, koji još ne priječi put udobnosti, sportska sjedala i male vizualne preinake.

Testovi - Audi Q3

Iznenađujuće prostran

Audi Q3 2,0 TDI Style

Možda je jedno od najvećih postignuća Audija Q3 što izvana ne izgleda veliko, a zapravo je prilično prostran automobil. Govori o tome i nominalna veličina prtljažnika, ali i činjenica da je i stražnja klupa komforna. Najmanji Audijev crossover za prostor na tržištu bori se s BMW-om X1 i Mercedesovim modelom GLA te u tom okršaju ima što ponuditi.

Revija HAK

Revija 233 - studeni 2014.

Revija 233 - studeni 2014.

Reviju HAK možete preuzeti nakon prijave na članski portal Moj HAK