Sigurnost u prometu

Čistom srećom nema više nesreća

Promet u očima vozača i pješaka

I pješacima i biciklistima, pa i vozačima automobila, motociklisti su najgori od tih 'drugih' skupina u prometu. Zamjera im se neprilagođena brzina, nepoštovanje prometnih pravila i, općenito, doživljava ih se kao veliku prijetnju za ostale sudionike u prometu.

Može se pisati o svim mogućim problemima u prometu, pitati razne stručnjake za mišljenje, pronaći rješenja i pokušati ih implementirati, ali možda je najzanimljivije kad o prometu upitate obične ljude, one koji su baš svakoga dana na cesti, u tom prometu, koji su njegovi stalni sudionici. Oni će reći ono što njih muči, kako oni vide promet u Zagrebu iz svoje perspektive i s kojim problemima se susreću.

Nemar, samouvjerenost i loše navike

Istraživanje: Prijevoz djece u automobilima

Terensko istraživanje koje smo proveli u Osijeku, Rijeci i Zagrebu pokazuje da 42 posto roditelja ne prevozi ispravno svoju djecu u automobilima na putu do vrtića.

Početkom 2013. godine odlučili smo se za istraživanje o prijevozu djece u automobilima. Razlog je bio činjenica da su se statistički pokazatelji okrenuli, odnosno da više djece stradava u automobilima nego kao pješaci ili biciklisti. U tri hrvatska grada, Osijeku, Rijeci i Zagrebu, postavili smo naše ljude koji su imali vrlo jednostavan zadatak - pregledom automobila koji dolaze ispred dječjih vrtića utvrditi jesu li djeca u njima ispravno vezana ili nisu.

Osiguranja

Informirajte se o vašim pravima

Finese oko autoosiguranja

Trenutkom nezgode ulazite u svijet za koji možda niste ni znali da postoji. U njemu su važne stvari pisane malim slovima, nude se nagodbe koje ne idu u korist osiguranika, popravak u neovlaštenim servisima i niz drugih dosjetki kojima osiguravatelji, razumije se, u okvirima potpisanih ugovora i važećih zakona nastoje samo jedno - izgubiti što manje novca.

Većina građana je s osiguravajućim kućama vezana putem polica osiguranja od autoodgovornosti jer su obvezne i zakonski propisane. Polica se produljuje prilikom registracije vozila, a vlasnicima je prepušten jedino odabir osiguravatelja. Odšteta u slučaju nezgode još ide smjerom trećih osoba, onih koje nemaju nikakve veze sa zaključenim ugovorom o osiguranju pa je liberalizacijom tržišta i padom cijena polica upravo cijena postala vrlo značajan faktor prilikom odabira osiguravajuće kuće. 

Testovi

Komfor ima novo ime

Renault Espace 1,6 dCi EDC

U veliki crossover Renault je ugradio  svoju naprednu tehnologiju i na cesti se to osjeti. Od dinamike vožnje pa do fantastične udobnosti Espace bi mogao oživjeti klasu velikih monovolumena.

Nemoguće je proći pokraj Renault Espacea i ne zamijetiti ga. Jednostavno, on izgleda drugačije od svega što se ovih dana može vidjeti na sivim asfaltnim trakama, a kao dodatak tome - i prilično je atraktivan.

Pravi Francuz

Peugeot 308 1,6 HDi Style

Golema gužva na tržištu kompaktnih automobila tjera proizvođače da konstantno evoluiraju svoje modele. Tako se Peugeot nakon modela 307 i starog 308 odlučio za nešto konzervativniji dizajn novoga 308, ali istodobno je maksimalno ispeglao prijašnje nedostatke.

Tehnika

Voze 100 km za samo osam kuna

Elektromobili iz kućne radinosti

Hrvatskim cestama svakog se dana vozi sve veći broj električnih vozila, a nemali dio njih stvoren je u kućnoj radinosti, s malo novca,
ali mnogo entuzijazma, znanja i dobre volje. Upoznali smo tri vrijedna i uporna graditelja te njihove zanimljive automobile.

Osobnim automobilima na električni pogon popularnost u posljednje vrijeme vidno raste i u Hrvatskoj. Posebno je to primjetno otkako je, od prošle godine, država konačno odlučila subvencionirati one koji odluče voziti ekološki prihvatljivije.

Društvene teme

Isplanirajte put i problema nema

Turistička sezona: što nas najčešće pitate

Ljeto u HAK-ovu Kontaktnom centru je iznimno dinamičan period. Na osnovu pitanja koje vi vozači postavljate nama pokušat ćemo vam savjetovati kako se ponašati, odnosno kako se pripremiti za put. Mnoge banalne kvarove na vozilu, poput ulijevanja pogrešnoga goriva, moguće je prevenirati isključivo koncentracijom.

Sektor tehničke pomoći i informacija jedan je od čak pet sektora koliko ih prema unutarnjem ustroju postoji u Hrvatskom autoklubu. Njegov sastavni dio je HAK-ov Kontaktni centar koji se sastoji od dva izuzetno važna dijela: Službe tehničke pomoći i Informativnog centra.

Tjeskoba je jedino što ostaje

Nezaposlenost mladih

Svjedočanstva mladih su prikupljena u nedavno provedenom istraživanju Mladi na tržištu rada koje je pokazalo da čak 85 posto mladih razmišlja o odlasku u inozemstvo, da ih je 35 posto doživjelo vrijeđanje na poslu od nadređenih i da više od 60 posto ispitanih radi za plaću manju od prosjeka.

Politologinja sam  i  nisam pronašla ni jedan oglas u deset mjeseci na koji bih se mogla prijaviti u svojoj struci, a da je bio za ugovor, a ne putem mjera za zapošljavanje. Kad nakon deset mjeseci sjedenja doma dobijete stručno usavršavanje za 1600 kuna, bude super, ali nakon početne euforije prva dva, tri mjeseca, počnete se opet osjećati nezadovoljno jer shvaćate da se ne možete maknuti s mjesta i ništa drugo napraviti u životu, osim malo jesti i piti za te novce kroz mjesec dana.

Nikakvo računalo ne može simulirati ljudski mozak

Je li cijeli naš univerzum samo veliki program

Sve češće se može čuti da ideje iz filmskog hita Matrix možda nisu daleko od istine. One se generiraju u nekim znanstvenim krugovima, ali ideju o digitalnom zatvoru u kojem žive ljudi mnogi će odbaciti. Jedan od njih je i doc. dr. sc. Dejan Vinković.

Jesu li ljudi samo obične lutke na koncu iz kakve dječje predstave kojima upravljaju nepojmljivo snažni superstrojevi? Je li čitav svijet zapravo spektakularna računalna igrica u kojoj se kakav imaginarni gamer poigrava s našim sudbinama?

Kuća s desetero djece odjekuje veseljem

Brojne obitelji

Kako se živi s devetero i jedanaestero djece opisali su nam supružnici Iva i Marko Pavković iz Dugog Sela te Andrea i Robert Matoković sa zagrebačkog Bukovca. I jedan i drugi bračni par su intelektualci, a tako usmjeravaju i svoju djecu.

Građani Hrvatske u velikom broju napuštaju svoju zemlju odlazeći za (boljim) poslom i vodeći čitavu obitelj, posebno intelektualci, pa se u zadnje dvije godine u EU iselilo više od 50.000 ljudi. Osim toga, natalitet je sve manji i, prema demografu Anđelku Akrapu, polovicom ovog stoljeća Hrvatska će imati samo tri i pol milijuna stanovnika, u odnosu na 4,2 milijuna prema zadnjem popisu iz 2011. godine.

Sa starenjem i veliki zdravstveni troškovi

Medicina

Treba itekako brinuti, po svemu sudeći, i štedjeti već od mlađih dana kako bismo u starijoj dobi imali odgovarajuću kvalitetu života i zdravstvenu skrb.

Štedi u mladosti kako bi uživao u starosti, poznata je deviza koja danas ima itekakvu podlogu, a nemalo i kad je riječ o zdravlju. To više jer je u zdravstvu sve više usluga koje plaćamo kako bismo imali što bolju skrb, počevši od lijekova, pregleda i dr. Umjesto provjere je li i u praksi doista tako, bolja je varijanta, kažu upućeni, imati ponajprije kućni zdravstveni fond kojim ćemo u slučaju potrebe moći platiti zdravlje i tako poboljšati kvalitetu usluge.

Gastronomija

Malo ribe, malo puretine

Gastronomija

Ljetno je vrijeme pa vam predlažemo i nešto laganija jela koja nije teško pripremiti, a u kojima ćete sigurno uživati.

Intervjui

Pretjerivanje s internetom mijenja našu psihu

Tara Beata Racz, studentica

Uz neobičnu kombinaciju studija psihologije i slikarstva, nadarena i nagrađivana Tara Racz pohađa dvogodišnju edukaciju iz ekspresivne art terapije pod vodstvom izraelskog kliničkog psihologa dr. Avija Gorena Bara, a u psihijatrijskoj bolnici u Jankomiru drži radionice kreativnog izražavanja

Dobitnica je Dekanove nagrade za izvrsnost u studiranju psihologije i zadnjih šest godina prima stipendiju Grada Zagreba za nadarene učenike. Tara Beata Racz rođena je 1991. u Zagrebu, ove godine dovršava dodi-plomski studij psihologije na Filozofskom fakultetu, a paralelno je na prvoj godini preddiplomskog studija slikarstva na Akademiji likovnih umjetnosti.

Ostalo - Pravni savjeti

Čak i nepropisno parkirani imaju prava

Pravni savjeti

Unatoč tome što je vozilo na kojem je zabilježena šteta nepropisno parkirano, prozorsko okno koje pada s petog kata zgrade neosporno je opasna stvar, a za štetu na vozilu uzrokovanu padom okna odgovara vlasnik ili vlasnici zgrade.

Nemaju pojma oni sretnici u malim ili dobro organiziranim sredinama što je sreća kad se nakon polusatnog kruženja nađe parkirno mjesto! A kad netko stane na vaše i samo vaše parkirno mjesto scenarij obavezno uključuje mračni dio. Neovisno o tome zamrači li vam se um ili vam mrak samo na oči padne!

Testovi - Toyota Auris

Uglađeniji i moderniji

Toyota Auris 1,2 T

Unaprijeđeni ovjes i upravljački sustav podigli su kvalitetu vožnje, udobnost i upravljivost. Buka i vibracije unutar kabine vozila, koja je bila mana prethodnika, smanjena je s poboljšanjem vanjske izolacije i boljim izoliranjem pogonskog sklopa.

Kombinirajući kompaktni i karavanski (Touring Sports) stil karoserije s izborom dizelskih i benzinskih motora te hibridnim pogonom, kao i osvježenom razinom opremljenosti s novom sigurnosnom opremom - nova gama Aurisa dizajnirana je kako bi udovoljila širokom spektru kupaca.

Testovi - Nissan Qashqai

Čak je i benzinac odličan

Nissan Qashqai 1,6 DIG-T Tekna

Otkako se pojavila druga generacija velikog Nissanova uspjeha, Qashqaija, mnogi su prigovarali zbog činjenice da u tom trenutku nije bilo snažnijeg motora od 130 KS. Sad je Nissan ispravio i taj detalj. Testni Qashqai bio je opremljen modernim 1,6-litrenim benzincem s turbopunjačem i 163 KS.

Testovi - Honda CR-V

Nova snaga, stare (dobre) navike

Honda CR-V 1,6 i-DTEC 4WD Lifestyle Navi

CR-V je Hondina zlatna koka, automobil koji joj dono-si golemi profit. U prvih devet mjeseci prošle godine CR-V je bio najprodavaniji SUV u svijetu. Sad vam je vjerojatno jasno koliko je ovaj automobil važan japanskom proizvođaču i koliko truda je uloženo u redizajn. Osim vizualnih promjena koje je nezahvalno komentirati jer ono što je nama lijepo nekome ne mora biti (i obratno), u Hondi su unaprijedili ovjes i poboljšali upravljač koji sad nudi više odziva na vozačeve akcije.

Revija HAK

Revija 241 - srpanj 2015.

Revija 241 - srpanj 2015.

Reviju HAK možete preuzeti nakon prijave na članski portal Moj HAK