Uspješno praktično testiranje usluge e-Poziva
Objavljeno: 26.4.2013.
Sveučilišni kampus na Borongaju u Zagrebu, danas, 25. travnja, poslužio je kao poligon za praktično testiranje usluge e-Poziva (e-call).
Testiranje je provedeno u suradnji Hrvatskog autokluba, Ericssona Nikole Tesle, Fakulteta prometnih znanosti i Državne uprave za zaštitu i spašavanje uz pomoć MUP-a, Hitne pomoći i Vatrogasne postrojbe.
e-Poziv je nova telekomunikacijska usluga automatske dojave o prometnoj nesreći pristupnoj točki javne sigurnosti (Centru 112), koja bi trebala postati nacionalnom uslugom u zemljama članicama Europske unije od 2015. Procjenjuje se kako će sustav, kada postane standardan, spašavati godišnje oko 2.500 ljudskih života u Europi te za 15 posto smanjivati ozbiljnost posljedica nesreća za vozače i putnike u vozilu jer će omogućiti bržu reakciju hitnih službi koje će brže moći doći na mjesto nesreće i odvesti ozlijeđene do bolnice unutar tzv. „zlatnog sata“.
Svi ciljevi koji su postavljeni prije samog testiranja su ispunjeni jer se e-Poziv aktivirao u samo šest sekundi od trenutka sudara, što je preduvjet za brzu reakciju svih nadležnih službi i spašavanje života. Na kraju možemo zaključiti da Hrvatska spremno dočekuje uvođenje usluge e-poziva.