Počinje ljetno računanje vremena
Dnevna svjetla više nisu obavezna
Objavljeno: 25.3.2011.
Od 27. ožujka počinje ljetno računanje vremena i time prestaje obveza vožnje s upaljenim dnevnim ili kratkim svjetlima.
Zagreb, 25. ožujak – Hrvatski autoklub obavještava vozače kako od nedjelje, 27. ožujka nastupa ljetno računanje vremena i prestaje obveza vožnje s upaljenim dnevnim ili kratkim svjetlima.
Zakon o sigurnosti prometa na cestama nalaže vozačima da u razdoblju zimskog računanja vremena, koje je počelo 25. listopada, na motornim vozilima za vrijeme vožnje danju moraju imati upaljena dnevna ili kratka svjetla. U nedjelju 27. ožujka, prelazimo na ljetno računanje vremena pomičući kazaljke na satu
za jedan sat unaprijed, a vozači više nisu obvezni paliti dnevna svjetla na automobilima.
Vozači motocikala i mopeda i dalje su obvezni voziti s uključenim dnevnim svjetlima po danu, jer se ta obveza na njih odnosi tijekom cijele godine. Tijekom ljetnog računanja vremena, svjetla su nužna danju u uvjetima smanjene vidljivosti za sve vozače a vozači mogu i tijekom ljetnog računanja vremena voziti i s upaljenim svjetlima danju.
Gdje su obvezna
Iz Hrvatskog autokluba upozoravaju vozače u kojim su europskim zemljama tijekom vožnje obvezna dnevna svjetla kako bi mogli izbjeći neplanirano zaustavljanje i plaćanje kazni. Tako je tijekom godine obvezno upaliti dnevna svjetla u BiH, Češkoj, Crnoj Gori, danskoj, Estoniji, Islandu, Kosovu, Letoniji, Makedoniji, Norveškoj, Poljskoj, Rumunjskoj, Slovačkoj, Sloveniji, Srbiji i Švedskoj. Na autocestama i cestama izvan naselja dnevna svjetla obvezna su u Finskoj, Italiji, Mađarskoj, Portugalu i Rusiji, a preporučljiva na cestama u Njemačkoj i Švicarskoj. U Grčkoj su tijekom dana zabranjena a u Francuskoj obvezna za motocikle.
Svjetla i sigurnost
Obveza paljenja svjetala samo u razdoblju zimskog računanja vremena pravda se ekološkim razlozima (smanjenje ukupne potrošnje, a time i manja emisija CO2), dok prometni stručnjaci smatraju kako je svakako bolje imati upaljena svjetla tijekom svake vožnje, jer i za sunčanih dana doprinose većoj sigurnosti prometa, a time i smanjenju mogućih nesreća. Nekoliko litara više potrošenog goriva tijekom cijele godine ne može se uspoređivati sa sačuvanim ljudskim životima.
Dnevna svjetla su posebna svjetla predviđena za vožnju po danu, a za sada postoje uglavnom kod automobila više klase (pale se automatski čim se upali vozilo) i različita su od kratkih svjetala. Većina automobila u Republici Hrvatskoj ne posjeduje dnevna svjetla i stoga vozači često pogrešno smatraju da su to kratka ili svjetla za označavanje vozila.