HAK objavio rezultate testa ljetnih guma
Objavljeno: 16.4.2018.
Hrvatski autoklub objavio je rezultate tradicionalnog testiranja ljetnih guma koje Hrvatski autoklub i partneri provode kako bi olakšali izbor vozačima te upozorili na prednosti i nedostatke testiranih kandidata, njihove performanse u uvjetima kojima su namijenjene, utjecaj na potrošnju goriva te trajnost.
Testiranje je i ovog puta napravljeno u dvije dimenzije, 175/65 R14 T i 205/55 R16 H.
Manjom, 175/65 R14 T, koriste se mali gradski automobili, poput Ford Fieste, Hyundaija i10, Mazde 2, Peugeota 206, Renault Twinga, Toyote Yaris ili Volkswagen UP-a, dok se onom većom, 205/55 R16 H, služe automobili kompaktne i niže srednje klase, kao što su primjerice Audi A3, BMW Serije 1, Ford Focus i Mondeo, Honda Civic, Hyundai i30, Mazde 3 i 5, Mercedes A, B i C klase, Opel Astra, Meriva i Zafira, Peugeot 308, Renault Megane, Scenic i Laguna, Škoda Octavia, Toyota Auris i Volkswagen Golf, Jetta ili Passat.
Popriličan broj mogućih vlasnika i širok spektar automobila na kojima se ove gume mogu koristiti od ovih dimenzija učinili su vjerojatno najprodavaniju skupinu, kako na hrvatskom, tako i na tržištima u našem okruženju pa je testiranje ovog puta namijenjeno izuzetno velikom broju naših članova i ostalih vozača.
Iako ponovno nije bilo odlikaša s najboljom ocjenom izvrstan, manja dimenzija donijela je dva velika iznenađenja. Na vrh su se od 14 testiranih kandidata probili proizvodi od kojih to nitko nije očekivao, dok su na neki način podbacile tradicionalne uspješnice iz premium segmenta koje su se, uz izuzetak Dunlopa, na našoj ljestvici neočekivano našle u donjem dijelu poretka. Tako je pobjeda u ovoj dimenziji pripala gumi Falken Sincera SN832 Ecorun, koja je za 0,1 bod u ukupnoj ocjeni bila uspješnija od još jednog velikog iznenađenja, gume Semperit Comfort-Life 2 (drugi i jeftiniji brend Contija).
U oba slučaju riječ je o vrlo kvalitetnim gumama iz nižeg cjenovnog razreda i zapravo najboljoj ponudi u dimenziji 175/65 R14 jer oba proizvoda ne pokazuju gotovo nikakve slabosti ili nedostatke i sveukupno su vrlo uvjerljiva. Samo ova dva proizvoda dobila su ukupnu ocjenu vrlo preporučljivo, dok je njih čak 11 prošlo s ukupnom ocjenom preporučljivo, i to ponajviše zbog većih ili manjih nedostataka uočenih na mokrom. Jedina guma koja je podbacila i smatramo je gubitnikom ovog testiranja bila je ona izuzetno popularna u našim krajevima, Sava Perfecta, koja se na našem testiranju zbog izrazito lošeg rezultata na mokroj podlozi može tek djelomično preporučiti, što je tek ocjena više od neprolaznog ne preporučuje se.
Svi testirani kandidati u dimenziji 175/65 R14 smatraju se vrlo preporučljivima na suhoj cesti gdje Maxxis ostvaruje najbolji rezultat pa je primjerice njegov zaustavni put na suhom čak pet metara kraći od onog koji ostvaruje Firestone. No za razliku od suhe podloge, na kojoj su svi bili uspješni, mokra je predstavljala najveći problem našim kandidatima. Samo tri proizvoda (Conti, Falken i Semperit) nisu imala problema s mokrim uvjetima na cesti pa je ukupna razina performansi na mokrom prilično razočarala. Na mokrom su tako smanjenje ukupne ocjene zbog manjih uočenih nedostataka zaradili Dunlop, Kleber, Vredestein, Apollo, Pirelli i Pneumant, dok se kod Goodyeara, Fulde, Firestonea i Maxxisa radi o većim i izraženijim slabostima, pogotovo kad je riječ o lateralnom gripu. Objašnjenje za ovako poražavajući rezultat možda se može pronaći u činjenici kako se u međuvremenu klasa malih gradskih automobila počela koristiti broj većom dimenzijom od 15 inča pa su se proizvođači pneumatika vjerojatno na nju pojačano i koncentrirali.
Osim kad je riječ o mokroj podlozi, u usporedbi s prošlogodišnjim rezultatima, slabije su i ukupne ocjene u pogledu trajnosti. Životni vijek kandidata kraći je od 30.000 kilometara ili četiri sezone uz pretpostavku da vozači koriste dva seta guma (zimski i ljetni), no ako se u obzir uzme činjenica da se mali gradski automobili u mnogo slučajeva koriste kao drugi automobil u obitelji, tad pitanje trajnosti gume ne bi smjelo biti presudno i imati prioritet. Tako, primjerice, za razliku od gore spomenutih guma koje su padale na mokrom, Continental blista na mokroj podlozi uz najbolje ocjene, spektakularne performanse i najkraći zaustavni put, no zato je potpuno podbacio u pogledu trajnosti gdje je njegov ukupni rezultat doista loš. Razlika između najlošijeg Continentala i najtrajnijih guma iz Goodyeara, Klebera, Pneumanta, Vredesteina ili Fulde može iznositi čak 10.000 prijeđenih kilometara ili čak 36%.
U dimenziji 205/55 R16 bilo je 16 kandidata. Ni ovdje nije bilo odlikaša, no zato je broj guma koje se smatraju vrlo preporučljivima čak šest (Michelin Primacy 3, Bridgestone Turanza T001 Evo, Continental PremiumContact 5, Firestone Roadhawk, Hankook Ventus Prime 3 K125, Semperit Speed-Life 2), što je osjetno više nego u manjoj dimenziji. Osam proizvoda je u razredu niže i može se preporučiti zbog nedostataka na mokrom, suhom ili u pogledu trajnosti, dok se dva kandidata (Infinity Ecosis i Vredestein Sportrac 5) preporučuju tek djelomično, i to zbog pada na testu pri maksimalnoj brzini.
Uz izuzetak Goodyeara, premium brendovi ovdje nisu podbacili što se od njih načelno i očekuje, a s obzirom na ukupnu ocjenu, pobjednikom se u ovoj dimenziji može smatrati Michelin Primacy 3. Ova guma nema uočenih slabosti, no isto vrijedi i za ostale vrlo preporučljive proizvode koji su sveukupno na vrlo sličnoj razini i razlike među njima tek su u detaljima. Michelin se tako ponosi najduljim trajanjem, Bridgestone i Semperit dominiraju na mokrom, Hankook i Firestone imaju prednosti na suhom, dok Continental troši najmanje goriva. Zanimljivo, Firestone i Semperit iz nižeg cjenovnog razreda bez problema se nose s mnogo skupljim i razvikanijim proizvodima te predstavljaju vrlo dobru konkurenciju skupljim brendovima iz vlastitog koncerna. Firestone Roadhawk tako predstavlja sjajnu alternativu gumi Bridgestone Turanza T001 Evo, dok u slučaju Semperita Speed-Life 2 isto vrijedi kad je riječ o skupljem proizvodu iz koncerna, gumi Continental PremiumContact 5.
U sredini poretka našlo se osam proizvoda koji se mogu preporučiti i kod kojih je ukupna ocjena smanjena zbog manjih ili većih nedostataka. Tako je Kumho Ecsta HS51 pokazao manje slabosti na suhom, dok su kod preostalih sedam proizvoda s ovom ocjenom uočeni nedostaci na mokroj podlozi. Primjerice, Esa+ Tecar i Pirelli za dlaku su promašili bolju ocjenu na mokrom, Fulda, Giti, Goodyear, Nexen i Cooper pokazali su dodatne slabosti na suhom ili u trajanju, a neki čak i u oba navedena kriterija. Kad je riječ o trajnosti, procjenjuje se da je životni vijek ovdje dugačak otprilike 34.000 kilometara. Michelin je najizdržljiviji s malom prednošću u odnosu na Pirelli, Vredestein ili Fuldu i te će gume imati najdulje trajanje od testiranih proizvoda, dok su četiri brenda, Giti, Goodyear, Nexen i Infinitiy, podbacila s osjetno kraćim životnim vijekom.
Za razliku od najbolje ocijenjenih guma kod kojih nisu uočeni nedostaci, na začelju su se u ovoj dimenziji s ocjenom 'djelomično se preporučuje' našli proizvodi Infinity Ecosis i Vredestein Sportrac 5. S obzirom na svoje performanse na suhoj i mokroj cesti, ova dva proizvoda bez problema bi mogla u razred više, odnosno razred guma koje se preporučuju, no bolje ukupne ocjene stajao ih je poražavajući rezultat na testu maksimalne brzine koji oba proizvoda ovaj put nisu prošla.
Repozitorij
- Graficki prikaz test ljetnih guma 2018. (PDF, 240.69 KB)
- Prilog detaljni prikaz test ljetnih guma 2018. (PDF, 93.89 KB)