- Članstvo
- Putne informacije
- Pomoć na cesti
- Sigurnost u prometu
Prometna preventiva
- Desetljeće sigurnosti cestovnog prometa
- Sigurno u školu s HAK-om
- Sigurno u prometu
- Vidi i klikni
- Korištenje sigurnosnog pojasa spašava živote
- Klik
- Pravilnik o dodjeli novčanih sredstava Hrvatskog autokluba za poticanje sigurnosti u cestovnom prometu i prometne kulture
- Zlatne godine
- Postani vozač
- Vozila
- Revija
- O HAK-u
- HAK.hr
- Vozila
- Tehnički pregledi
- Korak po korak
Korak po korak
- KORAK 1 Prijava vozila
- KORAK 2 Identifikacija i pregled unutrašnjosti vozila
- KORAK 3 Kontrola kočnica
- KORAK 4 Pregled vozila na kanalu
- KORAK 5 EKO – TEST
- KORAK 6 Pregled kočione tekućine
- KORAK 7 Pregled svjetala
- KORAK 8 Ispisivanje zapisnika
- KORAK 9 Registracija vozila
PRIJAVA VOZILA
Prilikom prijave vozila u informatički sustav, potrebni su sljedeći dokumenti: osobna iskaznica (OI), prometna dozvola (PD) i potvrda o osobnom identifikacijskom dokumentu (OIB) u slučaju da u dokumentima (PD, osobna iskaznica ili informatičkom sustsvu) nije upisan. Referent na prijavi tehničkog pregleda ispisuje kontrolni list, kojeg vlasnik vozila zajedno sa prometnom dozvolom daje prvom slobodnom nadzorniku tehničke ispravnosti vozila (u daljnjem tekstu: nadzornik).
IDENTIFIKACIJA I PREGLED UNUTRAŠNJOSTI VOZILA
Identifikacija vozila se smatra početkom tehničkog pregleda, gdje nadzornik uspoređuje podatke iz prometnih dokumenata pregledom VIN oznake i registracijske pločice. Nakon toga provjerava opće stanje vozila, uspoređuje tehničke karakteristike guma na vozilu i u PD, pregledava staklene površine, sigurnosne pojaseve, podizače stakala, opremu vozila (kutija prve pomoći, sigurnosni trokut, rezervne žaruljice...) i dr.
KONTROLA KOČNICA
Prilikom kontrole kočnica nadzornik se vozilom navozi na uređaj za ispitivanje kočnica vozila te ispituje kočionu silu na prednjoj i zadnjoj osovini, te kočionu silu pomoćne (mehaničke) kočnice. Ukupni koeficijent sile kočenja radne kočnice za osobna vozila prvi puta registrirana prije 1. siječnja 2012. ne smije biti manji od 50%, odnosno 58% za osobna vozila prvi puta registrirana nakon 1. siječnja 2012. godine. Ukupni koeficijent sile pomoćne kočnice za osobna vozila ne smije biti manji od 16%. Razlika sila kočenja za radnu kočnicu na kotačima iste osovine ne smije biti veća od 25%, a za pomoćnu kočnicu 30%. Nejednolikost sile kočenja na jednom kotaču ne smije biti veća od 20%. Postotak nejednolikosti sile kočenja izračunava se približno na polovici sile kočenja koja izaziva blokadu, a za osnovicu izračunavanja se uzima veća sila kočenja. Sva odstupanja od ovih zakonskih normi značilo bi ne samo pad na tehničkom pregledu nego i opasnost na cesti iz razloga što bi se vrlo vjerojatno prilikom naglog kočenja vozilo zanijelo, pa čak i prevrnulo.
PREGLED VOZILA NA KANALU
Pregledom vozila na kanalu nadzornik pregledava cijeli donji postroj, koroziju, ispušni sustav, dijelove ovjesa, poluge i zglobove, prijenosni mehanizam, pragove, unutrašnju stranu guma i.t.d. Ono što nadzorniku pomaže u dijagnostici navedenih dijelova i sklopova je razvlačilica, dizalica ili pak platformska dizalica (ovisno o tehničkoj izvedbi tehnološke linije).
EKO – TEST
Kod ispitivanja ispušnih plinova motornih vozila nadzornik se koristi analizatorom plinova, pomoću kojeg ispituje udio štetnih plinova (tvari) u ispuhu vozila. Eko – testu podliježu vozila s benzinskim motorima koja su proizvedena 1970. godine (i mlađa), te vozila s dizel motorima koja su proizvedena 1980. i (mlađa). Vozila s ugrađenom plinskom instalacijom NE PODLIJEŽU ispitivanju ispušnih plinova.
PREGLED KOČIONE TEKUĆINE
Prilikom pregleda kočione tekućine, nadzornik koristi indikator točke isparavanja tekućine za kočenje, gdje kontrolira zakonski propisanu minimalnu temperaturu točke isparavanja od 155°C.
PREGLED SVJETALA
Na kraju tehnološke linije pregledava se intenzitet i usmjerenost svjetala uređajem pod nazivom regloskop. Na svakom vozilu je točno određen postotak nagiba svjetala od strane proizvođača koji se uglavnom kreće u rasponu od 1% do 1,3% što je u pravilu označeno na plastičnom nosaču ili na naljepnici u motornom prostoru. Regloskopom se kontroliraju kratka, duga i svjetla za maglu, pod uvjetom da je vozilo neopterećeno i uređaj za podešavanje visine svjetala u vozilu podešen na nulu.
ISPISIVANJE ZAPISNIKA
Po završetku tehničkog pregleda nadzornik donosi završnu ocjenu tehničke ispravnosti vozila, te sve rezultate unosi u bazu podataka (program za automatsku obradu podataka). Nakon toga ispisuje zapisnik o tehničkom pregledu sve pojedinosti koje isti sadrži usmeno objašnjava vlasniku vozila, odnosno vozaču. U slučaju da je vozilo tehnički ispravno ispunjen je prvi uvjet za registraciju vozila.
REGISTRACIJA VOZILA
Nakon ovjere tehničke ispravnosti vozila, te naplate propisanih obveza (naknade za uporabu javnih cesta i posebne naknade za okoliš, Porez na cestovna motorna vozila te police obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti) vozilo se može registrirati, odnosno produljiti valjanost prometne dozvole.